تقدیر جمعی از تاکسیرانان مشهدی از شهردار مشهدمقدس سقوط مقنی درون چاه ۱۵ متری در یکی از روستا‌های اطراف مشهد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) گزارشی از اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس | احداث تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز، معطل ورود استانداری درباره کوچه «منبر گِلی» یکی از فرعی‌های قدیمی محله سرشور مشهد| گُل‌گفته‌هایی از تاریخ «منبر گِلی» ترافیک سنگین در بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی‌(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) در صدوبیست‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا نرده‌های بی آرتی در خیابان طبرسی مشهد جمع آوری می شوند؟ اعمال‌قانون ۲۲۲۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) ۱۰۰ بنگاه املاک متخلف در مشهد مهروموم شد آماده‌باش پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی در دهه آخر صفر ایجاد ۸ هزار شغل در بازار‌های موقت | آخرین وضعیت جا‌به‌جایی بازار موقت مجیدیه و جمعه بازار خودرو در مشهد دیدار شهردار مشهد مقدس و اعضای ستاد اربعین با آیت الله علم‌الهدی + عکس فعالیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در نجف اشرف و مرز چذابه با ۱۲۵ دستگاه اتوبوس صدور ۸۰ هزار گذرنامه برای زائران اربعین در خراسان رضوی تاکنون (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) مشهد در زمینه تجهیزات آتش‌نشانی، به‌روز است اعمال‌قانون ۱۸۵۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۱ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) تاریخچه دارالشفا امام رضا(ع) | از همسایگی با سرای ناصری تا بالا خیابان بازدید اعضای شورای اجتماعی محلات شهر مشهد از مؤسسه فرهنگی شهرآرا به مناسبت روز خبرنگار + فیلم و عکس نشست مشترک اعضای شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد برگزار شد | تعامل و هم‌افزایی برای موضوعات اصلی مشهد + فیلم تهیه کتابچه اقدامات مدیریت شهری مشهد به‌منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان انتقال مفاهیم فرهنگی به محلات مشهد از طریق رسانه ممکن است + فیلم مدیرعامل آتش نشانی مشهد: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های مشهد دارای نقص ایمنی است | آماده باش برای دهه پایانی صفر
سرخط خبرها

گزارشی از اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس | احداث تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز، معطل ورود استانداری

  • کد خبر: ۲۴۴۶۸۰
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
گزارشی از اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس | احداث تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز، معطل ورود استانداری
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، گزارشی از عملکرد سال سوم کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک این شورا ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین در نطق پیش‌ازدستور صدوبیست‌وسومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: بودجه شهرداری ۵۶ همت بود و ٢٧.۴ همت بودجه عمرانی است که از این مقدار، ١٢.۵ همت مربوط به کمیسیون عمران است.

وی افزود: در شورای ششم، چند پروژه اساسی انجام شد که مهم‌ترین آن بازگشایی معابر پادگان لشکر٧٧ با همت شهردار وقت آقای ارجائی بود. در این پروژه، برای حدود چهارصد هکتار زمین در بافت مرکزی شهر توافق صورت گرفت و چهار بولوار ٣۵متری احداث شد و پنجمین بولوار نیز به‌زودی احداث خواهد شد.

این عضو شورا ادامه داد: براساس این توافق، ٧ هکتار سرانه فرهنگی، ٢٢ هکتار سرانه معابر، ۵٠ هکتار سرانه فضای‌سبز، ١.۴ هکتار سرانه ورزشی و ٣ هکتار سرانه آموزشی و ٢۵ هکتار سرانه درمانی در بافت مرکزی شهر افزایش یافت. همچنین توافق حدود ۴٠٠ هکتار در بافت پیرامونی مرکز شهر انجام شده است.

وی با اشاره به چند پروژه تکمیل‌شده در دوره ششم، اظهار کرد: پروژه چهارسطحی آزادگان، استخر شهید قربانی مربوط به دوره چهارم بوده و در آن دوره، پیشرفت فیزیکی این پروژه ٣۵ درصد بود که در این دوره تکمیل شد و تقاطع غیرهم‌سطح خلیج‌فارس نیز در دوره ششم تکمیل شد.

وی در ادامه، با اشاره به دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی افزود: هزینه کل این پروژه ١٠۵ میلیارد تومان بود که در انتهای سال تکمیل شد. تعریض پل دهرود مطالبه چندین‌ساله مردم بود و پیشرفت فیزیکی آن صفر بود با شش ماه پیگیری انجام شد. تعریض پل جاده سرخس و تقاطع غیرهم‌سطح و امتداد بولوار قمربنی‌هاشم(ع) از دیگرپروژه‌های انجام‌شده در این دوره است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در تقاطع غیرهم‌سطح و امتداد بولوار قمربنی‌هاشم(ع)، تولیت آستان قدس همکاری جدی با ما داشتند و تشکر ویژه‌ای از ایشان دارم.

وی با اشاره به پروژه‌های دردست‌اقدام، گفت: سطح سوم تقاطع شهید فهمیده که ٢٢بهمن ١۴٠٢ با اعتبار ۴١٧ میلیارد تومان آغاز شده و سطح سوم تقاطع خیام-سواد که ٢٢بهمن ١۴٠٢ با ۴٣٠ میلیارد تومان، ایوان سلام و جلوخان پایانه امام‌رضا(ع) در سال ١۴٠٠ با ١۴٨ میلیارد، اتصال تقاطع انقلاب‌اسلامی به بولوار نماز دهه فجر ١۴٠٢ با ٢١٣ میلیارد تومان و پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح‌شرقی در شهریورماه ١۴٠٢ آغاز شده‌اند که در دو ماه آینده به اتمام خواهند رسید. 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کاری که با همکاری همه اعضای شورا انجام شد، راه‌اندازی نهضت آسفالت با هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربع تا پایان سال است. در سال گذشته، کل آسفالت انجام‌شده ٨٠٠ هزار مترمربع بود و از زمان تصویب این مصوبه، یک میلیون مترمربع آسفالت انجام شده که تاکنون، معادل یک سال گذشته آسفالت انجام شده است و تقریباً هر شب، ٢٠ تا ٣٠ هزار مترمربع آسفالت انجام می‌شود.

نژادحسین ادامه داد: با توافقی که با شهردار داشتیم، ال‌سی بانکی به مبلغ ٢٠٠ میلیارد تومان تا آخر هفته و برات‌کارت به مبلغ ٢٠٠ میلیارد تومان تا ١٠ شهریورماه مازاد بر این اعتبارات تأمین خواهد شد و نهضت آسفالت انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده برای افتتاح و کلنگ‌زنی، افزود: دوربرگردان شرقی ابوطالب با اعتبار ٢٠٠ میلیارد تومان تا ١۵ شهریورماه کلنگ‌زنی خواهد شد.

ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح امام‌حسن‌مجتبی(ع) با اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومان تا ٢٠ مهر ماه، دوربرگردان‌ها و تقاطع غیرهم‌سطح شاهنامه به بولوار پیامبر‌اعظم(ص) با اعتبار ٢۵٠ میلیارد تومان و معابر میان‌گذر شمالی و جنوبی با اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومان که گذر جنوبی تا ١۵ شهریورماه و میان‌گذر شمالی در اول آذر و دوربرگردان غیرهم‌سطح آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اعتبار ۴٠٠ میلیارد تومان در ١۵ آبان کلنگ‌زنی خواهد شد.

این عضو شورا ادامه داد: شهردار و اعضای شورا موافقت خود را با اجرای تقاطع غیر‌هم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز با اعتبار ٢۵٠ میلیارد تومان که مرز مشترک شاندیز و طرقبه است، اعلام کردند، اما نیاز است تا استانداری ورود کند و کمک کند تا این پروژه احداث شود.

این عضو شورا با اشاره به اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد: انعقاد قرارداد ۴۵٠ دستگاه اتوبوس درون‌شهری در این دوره با ۴ همت انجام شد. قرارداد خرید ١٠٠ دستگاه اتوبوس MAN که در مرحله ثبت سفارش است. همچنین ٢٠٠ دستگاه ١٢ متری، ۵٠ دستگاه ١٨ متری که قرارداد آن ابلاغ و شرکت جهت اخذ ضمانت‌نامه به بانک تجارت معرفی شده است. ۴۵ دستگاه سامانه سیر که ٧۶ میلیارد تومان مورد نیاز است. ١۶ میلیارد تومان واریز ٩ دستگاه اتوبوس انجام شده است. تاکنون ٢٠ دستگاه اتوبوس پارسیان تحویل داده شده است و تحویل ٣٩ دستگاه دیگر تا پایان شهریور ماه انجام می‌شود. شایان ذکر است که با همت آقای ارجائی، مبلغ صد میلیارد تومان برای بازسازی ٢٠٠ دستگاه اتوبوس انجام شده است.

نژادحسین گفت: انعقاد قرارداد ۶٠ دستگاه واگن خط‌یک قطارشهری با اعتبار ۶.۵ همت مناقصه و پیمانکار انجام شده است و در مرحله انعقاد قرارداد هستیم. از فاز یک خط‌سه قطارشهری مشهد و همچنین ایستگاه سلامت در خط‌دو قطارشهری در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود. تکمیل حفاری خط‌چهار قطارشهری در پایان سال ١۴٠۴ انجام خواهد شد. گفتنی است که اعتبار ۴۵٠ دستگاه اتوبوس ۴ همت معادل ساخت ۴ پل در سطح شهر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->